Monday, September 29, 2014

Cerita pasal Party Wonderland aka inmycubicle

Salam and Hi semua,

Hari ni nak membebel pasal online business.Sekrg ni ramai yg buat online business.Jual tudung.Jual baju.Jual toys..etc.kalau kena gaya mmg untung boleh buat fulltime terus.Aku pun ada business online.tapi secara kecil2 mengisi masa lapang..katanya..hehe.so my business ni more pada service sebenarnya.aku tak harapkan profit yg tinggi, sbb dah namanya mengisi masalapang.kan..so service apa yg aku buat sebenarnya..meh2 aku story2..

Aku provide service buat candy buffet, stickers, tags, logo business, dan anything utk menceriakan event /birthday party uolz.Idea aku buat benda2 ni startingnya mcm ni, mula2 aku nak buat birthday anak2 aku, so aku nak buat candy buffet and sedikit goodie bags utk tetamu yg ikut theme.so aku survey harga..rata2 nya okla price tapi bila hantar quotation sekali dgn design fee..yg buat mahal sgtla jadinya..bila nak reply pun lama sgt reply..birthday nak dekat tapi still tak leh nak confirmkan tarikh tu.so endup aku buat sendiri..first time buat mmg pakai inkjet printer.mmg output kuranglah compare yg biasa tu..hehe So bila aku buat business ni aku tak pakai inkjet printer , aku guna digital printer yg mahal tu..so aku pastikan bahawa hanya provide kualiti  yg terbaik utk customers, dan yg paling best aku tak kenakan design fee kecuali kalau order seminggu nak majlis..mmg aku terpaksa kenakan extra fees..Tapi kenapa aku buat online business ni?gaji tak cukup ke?

Sebenarnya alhamdulillah gaji cukup je..tapi mcm aku cakap aku nak isi masalapang selain aku nak share my talent (talent ke hehe) pada mommies dgn harga yg affordable.Aku yakin ramai mommies kat luar sana nak birthday anak2 ala2 artis tapi was2 nak tanya berapa rm sbb tau harga mahal.So pada mommies nak buat candy buffet mcm stail mat salleh tu jgn was2 nak tanya aku..insyaallah aku leh jawab dan syorkan mana yg bagus utk budget uolzz..

So kalau nak tgk hasil kerja kami boleh tgk page kami www.facebook.com/thepartywonderland.Kalau nak beli digital file..maksudnya nak download terus dan print berkali2 stickers...tags semua leh tgk online shop kami www.inmycubicle.etsy.com...


Regards

Umie Ariffin



Cth Chocolate bars kami


Cth Candy Buffet kami

0 Comments:

Search This Blog